مقالات مرتبط با حفاظ شاخ گوزنی, عمومی

روش ساخت حفاظ شاخ گوزنی

روش ساخت حفاظ شاخ گوزنی

امروزه حفاظ ها و نرده های زیادی در بازار برای بالا بردن امنیت مکان های مختلف مانند منازل و مراکز مختلف امنیتی و اطلاعاتی و همچنین جدا کردن فضاهای مختلف از یکدیگر در سراسر شهرها دیده می شوند. یکی از این حفاظ ها، حفاظ شاخ گوزنی می باشد. ما در این مقاله به بررسی و تشریح کامل روش ساخت حفاظ شاخ گوزنی می پردازیم.

این نوع از حفاظ ها و یا نرده ها عموما در مکان هایی با ارتفاع های بالاتر از سطح زمین استفاده می شوند، دارای رنگ های مختلفی هستند و افراد می توانند رنگ آنها را با رنگ نمای ساختمان مطابقت بدهند.

این نوع از حفاظ ها ضد آب می باشند و از استحکام بالایی برخوردار می باشند.
این حفاظ ها بر روی تمام دیواری های سنگی، آجری، سیمانی، فلزی و … نصب می شوند و فقط باید مقدماتی را به منظور نصب هر چه با دوام تر آنها بر روی دیوار های مختلف ایجاد کرد.

چگونگی ساخت حفاظ شاخ گوزنی

ساخت حفاظ شاخ گوزنی چگونه است؟

این نرده و حفاظ امنیتی همانند شاخ های گوزن می باشد. در ساخت این نوع از حفاظ ها بر اساس تراکم و کارایی آن از میلگرد هایی با سایز 8 تا 10 استفاده می شود.

افراد برای تهیه شاخه های مختلف این حفاظ ها، میلگردها را در اندازه های مختلفی برش می دهند، برش دادن این میلگردها توسط دستگاه گیوتین صورت می گیرد.

قابل ذکر است که تعداد میلگردهای برش داده زیاد می باشند، چون این حفاظ ها از تراکم بسیار بالایی برخوردار می باشند و به همین دلیل امنیتی که برای ساختمان های مختلف ایجاد می کنند، نسبت به دیگر حفاظ ها بالاتر است.

نکته مهمی که باید یادآوری شود، این مسئله است که افراد در هنگام برش دادن این میلگردها، دقت می کنند که سرهای آنها نوک تیز باشند تا جنبه حفاظتی و امنیتی آنها بالاتر برود.

بعد از برش دادن میلگرد ها و تیز کردن سرهای آنها، این میلگردها با استفاده از دستگاه های خم به شکل های مختلف و در اندازه های دلخواه خم می شوند و فرم داده می شوند.

در مرحله بعد باید این قطعات آماده و خم شده را به یکدیگر متصل کرد، بسیاری از افراد کاربلد به صورت تجربی این مرحله از ساخت حفاظ شاخ گوزنی را انجام می دهند، این افراد میله های مختلف با اندازه های متفاوت را در کنار هم قرار می دهند و آنها را به یکدیگر جوش می دهند.
در این میان برخی از افراد برای دقیق تر کردن اندازه حفاظ ها، میلگردهای مختلف را در کنار هم و در شابلون های از پیش آماده ای قرار می دهند تا بتوانند قطعات را به صورت منظم جوشکاری کنند و آنها را به یکدیگر متصل کنند.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با نحوه نصب حفاظ شاخ گوزنی

بعد از تمام شدن جوشکاری و متصل شدن میلگرد ها به یکدیگر باید آنها را از مواد آلاینده و چربی های پاشیده شده روی آنها پاک کرد.
افراد برای از بین بردن این چربی ها، آنها را به مدت 30 دقیقه درون کوره هایی با دماهای مشخص قرار می دهند.
گفتنی است با چربی زدایی این میلگردها، می توان آنها را با مواد مختلف رنگ آمیزی کرد. استفاده از رنگ روغنی گزینه ای ارزان و مقرون بصرفه برای رنگ کردن این حفاظ ها می باشد.

در برخی از موارد نیز برای بالا بردن کیفیت رنگ روی این حفاظ ها، بعد از رنگ کردن آنها , مجددا حفاظ را با رنگ پوشش میدهند تا رنگ حفاظ ها به صورت یکنواخت در تمام قسمت های آنها پخش گردد و حفاظ ها یکدست شوند.

آموزش چگونگی ساخت حفاظ شاخ گوزنی

نکات مهم در هنگام ساخت حفاظ شاخ گوزنی و قیمت آن

ساخت این حفاظ ها نیز مانند هر کار دیگری نیاز به پرسنل آموزش دیده و مجرب دارد.
چون در تمامی مراحل ساخت این حفاظ ها می توان خطاهایی را مشاهده کرد و یا افراد دچار صدماتی شوند.
در مرحله برش میلگرد ها افراد باید در استفاده از دستگاه گیوتین مهارت خوبی داشته باشند. همچنین در مرحله خم کاری، نیاز به پرس کردن میلگردها می باشد و افراد مبتدی ممکن است دچار صدمات زیادی شوند.

برای رنگ آمیزی این حفاظ ها نیز باید از افراد آموزش دیده استفاده کرد، قابل ذکر است که برای رنگ آمیزی این حفاظ ها، عموما از رنگ های پلی استر استفاده می شود.

افراد برای نصب این حفاظ ها باید دقت کنند که آنها را روی درپوش های فلزی نصب کنند، نصب این حفاظ ها بر روی دیوارهای فلزی آسان می باشد.
اما برای دیوارهایی که دارای فلز نمی باشند، باید ابتدا پایه های فلزی روی دیوارها نصب کرد و سپس این حفاظ ها را روی آنها نصب کرد.
قیمت این حفاظ ها با وجود زیبایی، میزان امنیت بالا و انعطاف پذیری بالایی که دارند، بسیار مناسب می باشد.
گفتنی است که قیمت حفاظ شاخ گوزنی با توجه به معیارهایی تغییر می کند. میزان ارتفاع، در هم تنیدگی میله ها و … در قیمت این حفاظ ها تاثیرگذار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *