مقالات مرتبط با حفاظ شاخ گوزنی, عمومی

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟ 0 تا 100 هر آنچه باید درباره آن بدانید!

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

از گذشته تا کنون انسان همیشه به دنبال راهی بوده که از مسکن و اموال خود در مقابل سرقت محافظت کند. مدت‌ها قبل به جهت جلوگیری از دستبرد سارقان، از مواردی مانند سیم خاردار استفاده می‌کردند. اما امروزه حفاظ‌های شاخ گوزنی، جایگزین سیم خاردار و… شده‌اند. حفاظ‌های شاخ گوزنی علاوه بر پتانسیل بالایی که در پیشگیری از سرقت دارند، به ساختمان جلوه‌ی زیبایی نیز می‌بخشند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد حفاظ‌های شاخ گوزنی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

حفاظ شاخ گوزنی، به حفاظ‌هایی گفته می‌شود که به قصد جلو گیری از این که ساختمان‌ها در معرض خطر سرقت قرار بگیرند، به شکل خاص شاخ‌های گوزن و به صورت شاخه‌های انبوه تولید می‌شوند. این نوع حفاظ‌ها که خود انواع متفاوتی نیز دارند، به دلیل طراحی شلوغ و در هم تنیده‌ای که دارد، از لحاظ ایجاد امنیت، نسبت به سایر انواع حفاظ‌ها در صدر قرار دارند.

تولید حفاظ شاخ گوزنی در انواع و حجم‌های متفاوت موجب می‌شود هر کس، بسته به میزان نیاز و متناسب با بودجه و توانایی خود، بتواند در تهیه این حفاظ‌های کاربردی و زیبا حق انتخاب داشته باشد. در ضمن نمونه‌های مختلف حفاظ شاخ گوزنی شامل حفاظ شاخ گوزنی آبشاری، حفاظ شاخ گوزنی بوته‌ای، حفاظ شاخ گوزنی لیلیوم و حفاظ شاخ گوزنی لاله‌ای در بازار عرضه می‌شوند.

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

حفاظ شاخ گوزنی چه جاهایی استفاده میشود؟

  •   خانه‌های ویلایی:

خانه‌های ویلایی به دلیل آناتومی خاصی که دارند بیشتر از سایر ساختمان‌ها در معرض سرقت قرار می‌گیرند. به کار گیری حفاظ شاخ گوزنی در خانه‌های ویلایی امنیت آن‌ها را در مقابل سارقان افزایش می‌دهد.

  •  دیوارهای کم ارتفاع:

اگر تا کنون با دیوارهای کوتاه رو به رو شده باشید حتما می‌دانید که بالا رفتن از آن‌ها به سهولت انجام می‌شود و احتمال سرقت از ساختمان‌هایی که دارای دیوارهایی با ارتفاع کم هستند بیشتر است. حفاظ شاخ گوزنی به خوبی می‌تواند این مشکل را برطرف کند و نقص دیوارهای کم ارتفاع را از جهت امنیت برطرف کند.

  • ساختمان‌های واقع در محله‌های کم امنیت

در چنین محله‌هایی، سارقان زیادی در کمین هستند که احتمال خطر را برای همیشه فراهم می‌کنند. اگر در چنین محله‌هایی زندگی می‌کنید با نصب حفاظ شاخ گوزنی، می‌توانید ساختمان و اموال خود را از دستبرد سارقان در امان نگه دارید.

  • ساختمان‌های خارج از شهر

ساختمان‌هایی که در خارج از شهر واقع هستند نیز جزء ساختمان‌هایی هستند که بیشتر از سایرین، در معرض تعرض سارقین قرار می‌گیرند. نصب حفاظ شاخ گوزنی برای این ساختمان‌ها از خطر به سرقت رفتن آن‌ها به شدت می‌کاهد.

1 حفاظ شاخ گوزنی

وزن استاندارد حفاظ شاخ گوزنی چقدر است؟

وزن حفاظ شاخ گوزنی با تراکم و طول شاخه‌ها ارتباط مستقیم دارد. سبک وزن بودن حفاظ شاخ گوزنی، نشان دهنده تراکم نا کافی حفاظ خواهد بود که این موضوع سبب ایجاد امنیت کمتری توسط این حفاظ‌ها موجب می‌شود. تهیه و استفاده از حفاظ شاخ گوزنی با وزن استاندارد، به شما اطمینان می‌دهد که حفاظ دارای تراکم مناسبی است و به خوبی امنیت ساختمان شما را فراهم می‌کند.

میلگرد مورد استفاده برای ساخت حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

برای تولید حفاظ شاخ گوزنی، از میلگرد شماره 10 (به قطر 10 میلی متر) استفاده می‌شود. برای ساخت حفاظ شاخ گوزنی، میلگرد شماره 10 برش داده شده و پس از تیز کردن سطح آن، دستگاه‌های پرس فرمی، عمل جوشکاری را انجام می‌دهند و در نهایت حفاظ شاخ گوزنی حاضر شده و به بازار عرضه می‌شود.

ویژگی‌های ظاهری حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

  •  ارتفاع حفاظ شاخ گوزنی از 50 تا 120 سانتی متر متفاوت است و به دلیل تنوع از این لحاظ، برای استفاده در انواع ساختمان‌ها مورد استفاده هستند.

عرض حفاظ شاخ گوزنی که اتفاقا مورد مهمی است و باید در انتخاب آن دقت و توجه بالایی به خرج داد، متفاوت است. اما کاربردی‌ترین و امن‌ترین عرضی که یک حفاظ شاخ گوزنی می‌تواند داشته باشد 50 سانتی متر است.

  •  مورد دیگری که در مورد حفاظ شاخ گوزنی قابل بحث است، تراکم آن است که اهمیت زیادی نیز دارد. همان طور که در خلال مطالب بالا گفته شد، هر چه تراکم حفاظ شاخ گوزنی بیشتر باشد، آن حفاظ از وزن بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. قابل ذکر است که هر چه حفاظ شاخ گوزنی تراکم بیشتری داشته باشد علاوه بر ایجاد میزان امنیت بالاتر، ظاهر زیباتری را نیز به ساختمان شما می‌بخشد. به تبع، انتظار می‌رود با افزایش تراکم و وزن حفاظ شاخ گوزنی، هزینه قابل پرداخت برای آن نیز بیشتر باشد.

رنگ پذیر بودن حفاظ شاخ گوزنی

  • یک نکته مثبت که در مورد حفاظ شاخ گوزنی وجود دارد، قابلیت رنگ پذیری آن است که هر کس می‌تواند مطابق با سلیقه‌ی خود و هماهنگ با نمای ساختمان خود، حفاظ شاخ گوزنی را به رنگ دلخواه تهیه کند. اما نکاتی در مورد رنگ آمیزی حفاظ شاخ گوزنی وجود دارد که در این قسمت از مطلب به شرح آن‌ها می‌پردازیم.
  •  از آن جا که حفاظ شاخ گوزنی در بیرون از محیط داخلی ساختمان قرار می‌گیرد و در معرض تغییرات آب و هوا و برف و باران قرار می‌گیرد، رنگی که برای آن‌ها استفاده می‌شود باید در مقابل عواملی مانند رطوبت، سرما، گرما، نور و… ماندگاری داشته باشد. رنگ‌هایی که بدین جهت مناسب هستند تحت عنوان رنگ‌های الکترو استاتیک شناخته می‌شوند.
  • رنگ الکترو استاتیک به صورت پودری مورد استفاده قرار می‌گیرد و با کمک قدرت الکتریسیته بر سطح حفاظ می‌نشیند. پس از این مراحل، حفاظ در کوره قرار می‌گیرد که این مرحله موجب ثابت و فیکس شدن رنگ بر روی حفاظ خواهد شد.

نحوه نصب حفاظ شاخ گوزنی چگونه است؟

توصیه می‌کنیم نصب حفاظ شاخ گوزنی را به افرادی بسپرید که در این زمینه تخصص دارند. در غیر این صورت باید منتظر رو به رو شدن به حفاظ‌های آسیب دیده باشید

برای نصب حفاظ شاخ گوزنی، حفر سوراخ‌هایی در سطح فوقانی دیوار نیاز است. این سوراخ‌ها راهی برای نصب حفاظ شاخ گوزنی به کمک پین حفاظ‌ها خواهند بود. در ادامه، پایه‌ها به هم جوش داده شده و حفاظ‌ها به هم اتصال پیدا خواهند کرد. در مرحله‌ی پایانی به جهت جلو گیری از زنگ زدن حفاظ و حفظ جلوه و زیبایی آن، رنگ آمیزی مجدد نقاطی از حفاظ که جوش کاری شده‌اند، انجام می‌گیرد.

برای افزایش امنیت ساختمان خود مقاله ۷ راه برای افزایش امنیت ویلا را مطالعه کنید!

قیمت حفاظ شاخ وزنی چگونه محاسبه میشود؟

قیمت حفاظ شاخ وزنی تابع عوامل مختلفی است از جمله: مرغوبیت میلگرد استفاده شده، نوع و کیفیت جوشکاری انجام شده، کیفیت رنگ استفاده شده، تراکم، تعداد شاخه‌ها و وزن حفاظ و… قیمت حفظ شاخ گوزنی در فروشگاه فورژمدرن به به ازای هر متر مربع میباشد. لطفا جهت اطلاع بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید یا از طریق سایت سفارش خود را انجام دهید.

سخن آخر…

در این مطلب سعی کردیم همه اطلاعات مورد نیاز درباره حفاظ شاخ گوزنی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با اطمینان انتخاب و خرید کنید. همان طور که گفته شد حفاظ شاخ گوزنی جزء بهترین مواردی است که می‌توان از آن‌ها در حفاظت از ساختمان و ایجاد امنیت برای آن استفاده کرد. میزان امنیتی که حفاظ شاخ گوزنی ایجاد می‌کند بستگی به عواملی مانند تراکم حفاظ (تعداد شاخه‌ها)، طول و عرض و… آن است که به شرح آن‌ها در طی مطلب پرداخته‌ایم. همچنین قابل ذکر است که در ایام گذشته به جهت حفاظت ساختمان‌ها از دستبرد سارقان، از حفاظ شاخ گوزنی نیز استفاده می‌کردند.

این حفاظ‌ها به میزان زیادی مشابه شاخ‌های گوزن بودند. این حفاظ‌ها بدین صورت بود که در ابتدا یک میله‌ی ضخیم قرار می‌گرفت و هرچه به سمت بالا می‌رفتیم، شاخه‌های آن افزون‌تر می‌شد (شبیه درخت). میله‌ی صخیمی که در ابتدا قرار می‌گرفت موجب این می‌شد که مقدار متریال بیشتری برای ساخت حفاظ به کار رود. همین موضوع جرقه‌ای برای ساخت نمونه‌های جدید و کاربردی‌تر امروزی شده است. فورژمدرن، مجموعه‌ای است که با کیفیت بالا حفاظ‌های شاخ گوزنی تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *