عمومی

کاربردی‌ترین مواردی که به تامین امنیت منزل کمک می‌کند

افزایش امنیت منزل

افزایش امنیت منزل با استفاده از کاربردی ترین راه ها

امنیت منزل هم شامل به کار بردن تجهیزات امنیتی فیزیکی، و هم اقدامات امنیتی شخصی است. تجهیزات امنیتی فیزیکی شامل درب‌های امنیتی، قفل‌ها، سیستم‌های دزد گیر، حفاظ‌های قابل نصب روی دیوار، آشکار سازهای حرکتی و دوربین‌های مدار بسته و… است. امنیت شخصی شامل اقداماتی مانند اطمینان از قفل بودن درها، بسته بودن پنجره‌ها و… است.

طبق آخرین آمار، متوسط آمار دزدی در ایالات متحده حدود 90 ثانیه تا 12 دقیقه طول می‌کشد و به طور متوسط، یک سارق در عرض 60 ثانیه وارد منزل می‌شود. پول نقد، سپس جواهرات، وسایل الکترونیکی و اثاث منزل صدر جدول سرقت از منازل را به خود اختصاص می‌دهند.

 

چرا باید در منزل اقدامات حفاظتی بکار ببریم؟

حفاظت

اولین و مهم‌ترین هدف یک سیستم در امنیت منزل، محافظت از اموال شما و افرادی که در منزل شما هستند، در مقابل سارقین و افراد مهاجم است.

جلوگیری از سرقت

تحقیقات و تجربه نشان داده است که، نشانه‌های آشکار وجود یک سیستم امنیتی در منزل، مانند حفاظ‌ها، علائم هشدار، و دوربین‌های مدار بسته در فضای باز و… می‌تواند سارقین را از ورود به منزل شما و دستبرد به اموالتان باز دارد.

آرامش خاطر

با فراهم کردن موارد لازم برای امنیت منزل، می‌توانید با دانستن اینکه خانه‌تان محافظت می‌شود، چه در خانه باشید یا در سفر، به آرامش خاطر دست پیدا کنید.

 

روش‌های افزایش امنیت منزل چیست؟

روش‌های افزایش امنیت منزل، مختلف و متعدد هستند که از جمله آن‌ها می‌توان این موارد را نام برد:

دوربین‌های مدار بسته

فنس و حصار

درب‌های امنیتی

حفاظ دیوار

دروازه ورودی

 

حفاظ دیوار

حفاظ‌های دیوار در انواع و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که بسته به سلیقه و آناتومی ساختمان می‌توان از آن‌ها بهره گرفت. یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین نوع حفاظ‌هایی که روی دیوار نصب می‌شود، حفاظ شاخ گوزنی است که با شکل و ظاهر خاصی که دارد ورود سارقین به محیط درونی ساختمان را مختل و سخت می‌کند. علاوه بر این، به دلیل طرح‌های جالب و زیبایی که این حفاظ‌ها دارند و رنگ‌های متنوعی که می‌تواند بر آن‌ها سوار شود، این حفاظ‌های در افزایش زیبایی نمای ساختمان نیز موثر خواهند بود.

 

انواع حفاظ روی دیوار
حفاظ شاخ گوزنی

معمولا برای حفاظ باغ‌ها، منازل مسکونی و ویلا از این نوع حفاظ استفاده می‌شود.

حفاظ بوته‌ای

حفاظ‌های بوته‌ای از لحاظ ظاهری با حفاظ شاخ گوزنی شباهت دارند. نقطه تفاوت این دو حفاظ در این است که حفاظ‌های بوته‌ای در ناحیه‌ی عرضی، نسبت به حفاظ شاخ گوزنی متراکم‌تر  عریض‌تر هستند.

حفاظ نخل مرداب

این حفاظ‌ها ظاهری اختصاصی و متفاووت با سایر انواع حفاظ دارند. این حفاظ‌ها هم موجب ایجاد امنیت بالای ساختمان می‌شوند و هم به دلیل شکل و ظاهر منحصر به فردی که دارند، بر زیبایی ساختمان می‌افزایند.

حفاظ گل لیلیوم

این حفاظ‌ها در ناحیه فوقانی و ساقه غنچه‌هایی دارند که نوک تیز و برنده هستند و ورود هر سارق ماهری را نیز دچار مشکل بزرگی می‌کند. لازم به ذکر است درصد ایجاد امنیت این نوع حفاظ از سایرین، بالاتر است.

نکته: امروزه حفاظ شاخ گوزنی به دلیل کاربردی بودن و پرطرفدار بودن شاخ گوزنی به نسبت سایر حفاظ ها خریداران بیشتری دارند .

مقاله پیشنهادی: ۷ راه برای افزایش امنیت ویلا

 

درب های ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت جزء ضروری هر سیستم امنیتی خانه هستند. اولین خط دفاعی که سارق سعی در عبور از آن دارد، درب ساختمان است و بنابراین اطمینان از اینکه یک متجاوز نمی‌تواند وارد خانه شما شود، واجب است.

 

درب‌های ضدسرقت برای منزل
درب‌های چوبی

در حالی که امروزه بیشتر درب‌های ورودی ضد سرقت از فولاد ساخته می‌شوند، افرادی که نمی‌خواهند زیاد پول خرج کنند از درب چوبی استفاده می‌کنند. اگر این درب‌ها را با یک قفل محکم و یک سیستم گیره دار ترکیب کنید، می‌توانند انتخاب موثری برای اهداف امنیتی باشند.

درب‌های فلزی

درب‌های استیل از بهترین درب‌ها برای حفظ و افزایش امنیت هستند. شکستن آن حتی با وارد کردن ضربه‌های بسیار محکم نیز تقریبا غیر ممکن است.

درب‌های فایبرگلاس

درب‌های فایبر گلاس از جمله اقتصادی‌ترین گزینه‌ها هستند. این درب‌ها حتی این پتانسیل را دارند که از کاربرد اقتصادی درب‌های فولادی پیشی بگیرند. علت آن نیز این است که زنگ نمی‌زنند و پوسیده نمی‌شود. درب‌های فایبرگلاس بسیار انعطاف پذیر نیز هستند و می‌توان آنها را طوری ساخت که هر ظاهری که می‌خواهید داشته باشند.

 

دروازه ایمن

امنیت دروازه یکی از دلایل اصلی نگرانی برای هر کسی است چون بخش عمده‌ای از امنیت خانه است و از ورود ساریقین و متجاوزین جلو گیری به عمل می‌آورد.

 

مواردی که در انتخاب یک دروازه ایمن تاثیر دارند
از منزل و اموالتان در مقابل چه حدی از خطر می‌خواهید محافظت کنید ؟

اگر در یک منطقه کم جرم مانند یک محله امن هستید، احتمالاً تنها چیزی که نیاز دارید یک بازدارنده بصری برای مزاحمان فرصت طلب است. در مناطقی که خطر سرقت بیشتر است، باید دروازه‌های امنیتی با استحکام و با قفل‌های قابل اعتماد در نظر گرفته شود.

کدام طراح دروازه امنیتی را انتخاب می‌کنید؟

طرح‌های مختلفی برای دروازه امنیتی موجود است. محبوب‌ترین آنها هنوز دروازه کشویی طرح دار است زیرا راه حلی مقرون به صرفه برای درب و پنجره است.

دروازه سفارشی یا آماده ساخته شده است؟

باید توجه داشته باشید که محصولات ارزان قیمت نمی‌توانند همان سطح حفاظتی را که دروازه‌های سفارشی ایجاد می‌کنند، ارائه دهند. دروازه‌های سفارشی، ساخته می‌شوند تا متناسب با هر هدفی، قوی‌تر باشند و عملکرد بهتری داشته ارائه دهند.

چه میزان فضا در اختیار دارید؟

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید میزان فضایی است که دارید. این مورد، نوع دروازه امنیتی را که باید برای ملک خود انتخاب کنید مشخص می‌کند. دروازه‌های کشویی به فضای بیشتری نیاز دارند تا هنگام حرکت به جلو و عقب مسدود نشوند. اگر مسیر شما فضای محدودی دارد، بهتر است به جای آن یک دروازه چرخشی داشته باشید.

 

نتیجه گیری:

ایجاد امنیت در منزل سه مرحله کلی دارد. اولین مرحله دروازه ورودی حیاط یا پارکینگ است. مرحله دوم جلوگیری از ورود افراد از روی دیوار است که برای این مورد از حفاظ‌های شاخ گوزنی یا بوته‌ای استفاده می‌شود. مرحله سوم نصب درب امنیتی ورودی ساختمان یا منزل است. افرادی که بدنبال امنیت 100 درصدی در منازل خود هستند می‌توانند از درب های ضد سرقت سی ان سی فورژ مدرن استفاده کنند که در آن از ورق‌های فلزی 3 میل استفاده شده است.

همچنین درب‌های ضد سرقت سی ان سی فورژ مدرن مجهز به چارچوب سنگین 80*80 بهمراه 40*100 هست که امکان ضربه زدن و فشار به درب را عملا صفر می‌کند. در کنار این درب‌ها، جهت تضمین کامل امنیت منزل از دستگیره چهار لول و شب بند استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *